Ik ben een AI-optimist op een missie om ons volledige creatieve potentieel te ontketenen
Hey, ik ben Harm
Ik draai inmiddels 44 lentes mee, waarvan 25 in media & creatie.
‘Get outta here, jij bent geen 44, kopietje paspoort graag.’ Ik hóór het je denken. Dank je. Maar ik lieg niet.
In 1998 schreef ik bij Veronica m’n eerste gepubliceerde woorden. En ideeën vertalen naar communicatie is wat ik nog steeds doe.
In 2006 kreeg ik mijn droombaan bij BNN, waar ik in zeven jaar tijd de fijne kneepjes van storytelling en baanbrekende televisie maken leerde.
Na BNN was ik hoofdredacteur bij culturele jongerenorganisatie CJP, waar ik leerde hoe je moeilijke onderwerpen als opera, toneel en abstracte kunsttentoonstellingen toch aantrekkelijk maakt voor een jonge doelgroep.
En daarmee dus hoe je moeilijke materie behapbaar en aantrekkelijk communiceert.
Na CJP koos ik voor de commerciële route. Er volgde een decennium aan ervaring als copywriter, reclame creatief en merk- en communicatie strateeg.
Een collega noemde mij ooit ‘het Zwitserse zakmes voor marketingcommunicatie’ en die steek ik graag in m’n zak. Ik snap alle lagen van marketing en communicatie en denk daarmee op alle worklevels mee.
Na een terugkeer als marketingmanager bij BNNVARA in 2020, ben ik in 2022 zelfstandig verder gegaan met een nieuwe missie: het delen van kennis en inspiratie over creativiteit en de ingrijpende rol die kunstmatige intelligentie heeft op ons werk als communicatiemakers.
Het mes van AI snijdt aan vele kanten en vraagt ingrijpende herdefinities van veel beroepen. Maar het feit dat iedereen toegang heeft tot tools om zijn diepste verbeelding realiteit te maken, vind ik mindblowing.
En dat is waar de AI Bootcamp om draait:
Een verkenning van mogelijkheden.
Een nieuwe definitie van creativiteit.
Concrete oplossingen zoeken voor specifieke problemen.